شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

ویزای بازرگانان

۷۷۹ بازديد

 

برای سفر به ترکیه، با توجه به مدت اقامتتان شما ویزای مناسب نیاز خواهید داشت تا بتوانید به کشور وارد شوید. با توران گشت همراه باشید تا انواع ویزای ترکیه را برای شما تشریح بکنیم:

 

ویزای بازرگانان

افرادی که قصد بازدید از ترکیه دارند تا مشتریان خود را ملاقات کنند یا درمورد موضوعات تجاری بحث و گفتگو کنند می توانند به عنوان توریست به ترکیه بروند. هیچ ویزای جداگانه ای برای بازدیدکننده بازرگان وجود ندارد. با این حال، اگر  می خواهید برای اهداف تجاری دیگری از ترکیه دیدن کنید، ویزای کاری نیاز خواهید داشت که در آن شرایط مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، روزنامه نگاران یک ویزای مخصوص دارند، افرادی که فیلم می سازند یا تحقیق علمی انجام می دهند یک نوع ویزای متفاوت دارند، درست مانند افرادی که به قصد تدریس و رانندگی کامیون به ترکیه می آیند.

 ویزای بلند مدت

ویزای بلند مدت یکی دیگر از انواع ویزای ترکیه می باشد. تمام درخواست نامه ها برای ویزاهای درازمدت باید از طریق سیستم پیش درخواست ویزاهای مهردار ترکی (PAS) بوجود آیند. این یک سیستم آنلاین است و متقاضیان تمام جزئیات خودشان را وارد می کنند، زمانی که درخواست پذیرفته شد، یک قرارملاقات دریافت می کنند تا برای انجام بقیه فرایند ادره کنسولگری ترکیه درکشورخودشان را ملاقات کنند. درخواست نامه آنلاین شما حتما باید به درستی تکمیل بشود. اگر چنین نباشد، رد خواهد شد و شما مجبورید تمام مراحل را از ابتدا شروع کنید. شرایط (بازبینه) برای ویزاها تقریبا از کشور به کشور دیگر متفاوت است شرایط برای کشور ما ایران در وبسایت کنسولگری ترکیه موجود است.

ویزاهای ترانزیت

کشور ترکیه ویزای ترانزیت ندارد. اگر شما با هواپیما وارد خاک ترکیه بشوید و فورا یک هواپیما بگیرید و به کشور دیگری بروید، معمولا می توانید بدون عبوراز بخش کنترل مهاجرت ترکیه در فرودگاه بمانید و بدون نیاز به هرنوع ویزا می توانید از گیت ورود خود به گیت خروج جدید بروید. اگر شما قصد دارید به هر دلیل از بخش کنترل مهاجرت عبور کنید، نیاز به یک ویزای مناسب خواهید داشت. اگر شما از طریق سفر دریایی وارد ترکیه شوید، همیشه به یک ویزا نیاز دارید.

ویزای کوتاه مدت توریستی

در سال ۲۰۱۵، بیش از چهل میلیون نفر از ترکیه بازدید کردند. در سال ۲۰۱۶، عمدتا درنتیجه درگیری در سوریه، عدم قطعیت سیاسی در ترکیه و حملات تروریستی این تعداد به سی و یک میلیون نفر کاهش یافت. گزارشات محلی حاکی از این است که تعداد توریست ها به شدت در سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است که بیشتر ورود توریست ها از روسیه و کشورهای شرقی اروپا بوده است. جالب است که بدانید به عنوان یک توریست چقدر بازدید از ترکیه راحت و آسان است. بسیاری از افرادی که تمایل به کار در ترکیه دارند، یک تجارت راه اندازی می کنند و پس از مدتی بازنشسته می شوند، از ابتدا به عنوان یک توریست وارد ترکیه خواهند شد و آسانی کاری که می خواهند انجام بدهند را بررسی می کنند. آنها برنامه های خود را تنظیم می کنند، به خانه برمی گردند و سپس برای هرنوع ویزای مهاجرتی که ممکن است نیاز داشته باشند اقدام می کنند.

 

ما ایرانی ها برای سفر به بیشتر کشورهای دنیا احتیاج به ویزا داریم پس خوب است که اطلاعات کافی درباره ویزا، چگونگی گرفتن ویزا، انواع ویزا و شرایط اخذ ویزا را داشته باشیم. بیشتر کشورهای دنیا سختگیری های خاصی برای ویزا دادن به ایرانی ها دارند که دلیل آن را هیچ گاه عنوان نمی کنند. با این حال اگر تمام شرایط لازم برای ویزا را داشته باشید، پس می توانید ویزای هر کشوری را که می خواهید به آن سفر کنید بگیرید. هر چند بهتر است زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

ویزای ترانزیت

این ویزا معمولا برای عبور از کشور و با مقصدی خارج از آن کشور می باشند. اعتبار ویزای ترانزیت معمولا با شرایط کوتاه مدت مانند چندین ساعت تا ده روز بسته به مسافت و شرایط یک برنامه سفر خاص محدود می شود. ویزای حمل و نقل هوایی توسط برخی از کشورها برای عبور از مرز هوایی، حتی بدون کنترل مدارک و گذرنامه صادر می شود. اعضای خدمه، مهمانداران ویزای راننده برای افرادی که در هواپیما، کشتی ها، قطارها، کامیون ها، اتوبوس ها و سایر وسایل حمل و نقل بین المللی و حتی کشتی های ماهی گیری که استخدام شده اند و آموزش دیده اند، صادر می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.