شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

10 توصیه آسان و ارزان برای پیشگیری از سوزش واژن

۷۹۴ بازديد

 

10 توصیه آسان و ارزان برای پیشگیری از سوزش واژن

  1. از مصرف مداوم دوش واژینال خودداری کنید.
  2. محیط واژن را با شوینده‌های شیمیایی مانند انواع شامپوها یا صابون‌ها نشویید.
  3. اگر لباس‌ زیرتان را با شوینده جدیدی شستید و دچار التهاب یا سوزش واژن شدید، نوع شوینده را عوض کنید یا لباس‌زیر را برای مدت طولانی‌تری آبکشی کنید. علاوه بر این، اتو کردن لباس‌زیر در پیشگیری از ایجاد حساسیت به شوینده‌های لباس هم موثر است.
  4. از تامپون‌ها، نوارهای بهداشتی و دستمال‌توالت‌های معطر استفاده نکنید.
  5. از پوشیدن لباس‌ زیر یا شلوار تنگ و چسبان و دارای الیاف مصنوعی خودداری کنید.
  6. بعد از رفتن به استخر یا شنا کردن در دریا و قبل از پوشیدن لباس‌های خودتان حتما محیط واژن را با آب ساده کاملا شست‌وشو دهید و خشک کنید.
  7. در صورت استفاده از کاندوم جدید و ایجاد حس سوزش بعد از استفاده از آن باید بدانید که به آن محصول حساسیت دارید و باید بلافاصله کاندوم مصرفی‌تان را عوض کنید.
  8. اگر در اثر استفاده از روان‌کننده‌ها یا لوبریکانت‌ها هنگام برقراری رابطه جنسی دچار حساسیت و سوزش واژن می‌شوید، بهتر است که از لوبریکانت‌های برپایه آب کمک بگیرید.
  9. اگر همراه با سوزش واژن بعد از نزدیکی دچار علائم دیگری مانند خارش شدید و مداوم، ترشحات غیرطبیعی، بوی نامطبوع واژن، خون‌ریزی واژن، احساس درد در ناحیه تناسلی یا بثورات پوستی غیرطبیعی در ناحیه واژن هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا راه درمان خودبه‌خودی یا پیشگیری معمولی برای این نوع از سوزش‌ها وجود ندارد.
  • اگر نزدیک دوران یائسگی هستید و از سوزش واژن به‌دلیل خشکی این ناحیه رنج می‌برید، باید به پزشک مراجعه کنید تا مکمل‌های خوراکی یا موضعی هورمون استروژن برای شما تجویز شود.

 

 

درمان‌های خانگی سوزش و خارش واژن

معمولا در مورد درمان‌های خانگی سوزش واژن، نکات چندان زیادی مطرح نمی‌شود. درمان‌های خانگی به همان روش‌های پیشگیری که در مشکلات مشابه (مانند عفونت واژن، درمان خارش واژن و مواردی از این قبیل) به آن‌ها اشاره شد، محدود هستند. فقط نکته قابل توجه این است که اگر دچار سوزش واژن در اثر تماس واژن با ترکیبات شیمیایی یا محصولات فیزیکی مختلف شدید، باید علاوه بر حذف عامل آلرژی‌زا، تا جایی که می‌توانید، در طول روز آب ساده بنوشید که غلظت ادرارتان کم شود. کاهش غلظت ادرار و ادرار کردن مداوم می‌تواند به‌خودی‌خود عاملی برای رفع سریع‌تر سوزش واژنی باشد که در اثر تماس با ترکیبات شیمیایی یا فیزیکی اتفاق افتاده است. از طرف دیگر، اگر مبتلا به سوزش واژن هستید و دوره درمان را سپری می‌کنید، بهتر است که برای التیام محیط واژن و کاهش میزان سوزش در این ناحیه حتما روزی چند مرتبه ناحیه تناسلی را با آب خنک بشویید و سعی کنید که هنگام شستن دست‌تان را به این ناحیه نمالید تا باعث تحریک بیشتر نشوید. بعد از شستن واژن هم حتما محیط اطرافش را با یک دستمال نخی و سفیدرنگ کاملا خشک کنید و برای یک مدت کوتاه و تا بهبودی کامل شرایط‌تان سعی کنید که از دستمال‌توالت‌های رنگی، معطر و طرح‌دار استفاده نکنید.

 

منبع: خوب شی

 

سرکه سیب چگونه به تنگ شدن واژن کمک می کند؟

سرکه سیب عطر و طعم بسیار تند و تیزی دارد. این عطر و طعم ناشی از سطح بسیار بالای اسیدیته است. در حقیقت، اسیدیته سرکه سیب یکی از دلایل اصلی استفاده زیاد آن در درمان های طبیعی است.

مالیدن مستقیم سرکه سیب روی واژن ممکن است موجب احساس سوزش شود. علاوه بر این اگر مراقب نباشید، استفاده ی منظم از این ماده می تواند به پوست آسیب برساند و یا آن را بیحس کند. با این حال خصوصیات ذاتی سرکه سیب در صورت استفاده صحیح، می تواند عضلات واژن را سفت کند.

بقیه مطلب اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.