پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

كشت 80 هزار هكتار محصول پائيزه در دزفول آغاز شد

۹۳۴ بازديد
احمد زارعی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:کشت پائیزه انواع صیفی جات،سبزی خورشتی ،جالیزی ،غلاتی چون گندم و جو، دانه های روغنی چون کلزا و چغندرقند به عنوان محصول اولویت دار شهرستان دزفول آغاز شده که پیش بینی می شود 60 هزار هکتار از این محصولات به صورت آبی و 20 هزار هکتار به صورت دیم کشت شود. 
وي افزود: برداشت محصولات پائيزه شهرستان دزفول از ابتداي آذرماه با برداشت سبزي و صيفي آغاز و تا پايان تيرماه ادامه مي يابد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان دزفول با بيان اينكه آخرين محصولي كه در كشت پائيزه برداشت مي شود چغندرقند در تيرماه مي باشد گفت: پيش بيني مي شود چغندرقند در حدود سه هزار و 500 هكتار از زمين هاي كشاورزي شهرستان كشت شود .
زارعي بيان داشت: محصول چغندرقند توليد دزفول پس از برداشت به كارخانه هاي قند استانهاي چهارمحال و بختياري، اصفهان، قزوين، همدان، اسلام آباد و كرمانشاه ارسال و تحويل خواهد شد.
وي در خصوص كشت دانه هاي روغني نيز گفت: كشت كلزا در شهرستان دزفول در دستور كار جهاد كشاورزي قرار گرفته و پيش بيني مي شود در كشت پائيزه امسال حدود پنج هزار هكتار كلزاي بذري و دانه اي كشت شود.
مدير جهاد كشاورزي دزفول اظهار داشت: بيش از 90 درصد بذر كلزاي هيبريدي مورد نياز كشور توسط دو شركت كشت و صنعت شهيد رجايي و بهشتي دزفول توليد مي شود كه اين امر يكي از شاخص هاي برتر كشاورزي شهرستان است.
وي در خصوص كشت نباتات علوفه اي مانند شبدر و يونجه نيز گفت:كشت شبدر علوفه اي و بذري در دستور كار جهاد كشاورزي دزفول است زيرا افزون بر 90 درصد توليد بذر شبدر بلسين كشور در شهرستان دزفول توليد مي شود كه از ديگر شاخص هاي برتر كشاورزي اين شهرستان محسوب مي شود.
زارعي گفت:طبق هماهنگي هاي صورت گرفته آب موردنياز كشت پائيزه اين شهرستان تامين مي شود و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.
سالانه افزون بر سه ميليون تن انواع محصولات زراعي و باغي در شهرستان دزفول توليد مي شود
منبع:irna.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.